με την Τζωρτζίνα Κακουδάκη , σκηνοθέτη- δραματουργό και τον Σωτήρη Δούβρη, ηθοποιό- σκηνοθέτη

Η σύνδεση με τη δραματουργία

Μετά το πρώτο μέρος που πραγματοποιήθηκε την περασμένη χρονιά και αφορούσε στη δραματουργική ανάλυση, ήρθε η ώρα για το δεύτερο, πρακτικό μέρος του σεμιναρίου σκηνοθεσίας. Η παρακολούθηση του πρώτου μέρους είναι βοηθητική αλλά όχι προαπαιτούμενη για την παρακολούθηση του.

ΘΕΩΡΙΑ -ΠΡΟΒΑ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ

Οι συμμετέχοντες θα εργαστούν ως βοηθοί σκηνοθέτη στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει ο Σωτήρης Δούβρης με το Theater Academy της Καταπactής

Ο σκηνοθέτης

είναι ο άνθρωπος που πρώτα από όλα έχει οραματιστεί τον τρόπο που θα επικοινωνηθεί στο κοινό το έργο που έχει επιλέξει. Για να το πετύχει αυτό πρέπει να συντονίσει τις διάφορες συνιστώσες της παράστασης που οφείλονται στην παρέμβαση πολλών και διαφορετικών καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (συγγραφέας, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, κλπ) για τη δημιουργία μιας παράστασης. Πρέπει να σχηματίσει ένα πλήρες οργανικό σύστημα, μια δομή, όπου κάθε στοιχείο ενσωματώνεται στο σύνολο, χωρίς να αφήνεται τίποτα στην τύχη.

Βασική του υποχρέωση επίσης είναι να μεταδώσει με σαφήνεια το όραμά του στους ηθοποιούς και να τους καθοδηγήσει μέχρι να φτάσουν στο επιθυμητό υποκριτικό αποτέλεσμα.

Κερκίδες θεατών θεάτρου. Ο σκηνοθέτης είναι κάτω από αυτές, στη σκηνή και μιλάει στους ηθοποιούς που κάθονται στις κερκίδες. Στα χέρια του κρατάει σημειώσεις.
Η προετοιμασία της πράξης

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ:Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΣΑΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟΝ ΔΕΚΑΤΟ ΕΝΑΤΟ ΑΙΩΝΑ;
Στο εργαστήρι σκηνοθεσίας θα δούμε τα βήματα που μπορει να αξιοποιήσει κανείς για να ανεβάσει ένα σκηνικό θέαμα

Θα ασχοληθούμε επίσης:

– με τους τρόπους που ερευνούμε και αποφασίζουμε το “γιατί αυτό, γιατί εγώ και γιατί τώρα;”
– με την δραματουργία, ως προϋπόθεση της σκηνικής πράξης: τη διεργασία, την έρευνα και τον πειραματισμό που χρειάζεται να κάνει ο/η σκηνοθέτης για να διαλέξει ένα έργο και να το μελετήσει μέσα από πολλές πλευρές ώστε να αφορά στο σήμερα.
– με την καθοδήγηση και την δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών στο χτίσιμο του περιεχομένου μιας παράστασης
– με τις προϋποθέσεις συνεργασίας με τους “εκτός σκηνής” συντελεστές της παράστασης
– με την σκηνοθετική ματιά και καθοδήγηση
-με τις πολλές εναλλακτικές προτάσεις της σκηνικής σύνθεσης
Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη στη μέση της σκηνής ενός αρχαίου θεάτρου μιλάει σε ηθοποιούς που στέκονται και την ακούν περιμετρικά της κυκλικής σκηνής.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί σε τρία μέρη:


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Δραματουργία, θεωρητική ανάλυση και επιλογή του έργου

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ  – ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
Σκηνικές ασκήσεις με την συνδρομή επαγγελματιών ηθοποιών

ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ 

Παρακολούθηση προβών της παράστασης που θα ανέβει από το εργαστήρι υποκριτικής της Καταπactής με τον Σωτήρη Δούβρη και συζήτηση των επισημάνσεων και των σημειώσεων που κρατήθηκαν με τον σκηνοθέτη.

ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 (Προαιρετικό)
Πρακτική εφαρμογή ως βοηθοί σκηνοθέτη στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει ο Σωτήρης Δούβρης με το Theater Academy της Καταπactής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ – ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Έναρξη μαθημάτων: Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Μαθήματα: Κάθε Τρίτη 19:00-22:00

Χώρος διεξαγωγής: Καταπactή (Κορομηλά 19 – Νέος Κόσμος)

Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής: info@katapacti.gr

Τηλέφωνο: 2168096448

Πορτραίτο Τζωρτζίνας Κακουδάκη που χαμογελάει σε μπλε φόντοΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑΣ ΚΑΚΟΥΔΑΚΗ

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι σκηνοθέτης και θεατρολόγος.

Η 25ετής επαγγελματική της σταδιοδρομία στο χώρο του θεάτρου και της εκπαίδευσης αντανακλά το εύρος της εμπειρίας και των ειδικών της γνώσεων.

Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο θέατρο από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ έχει συγγράψει, συμμετάσχει και επιμεληθεί εκδόσεις με θέμα τη σκηνοθεσία, τον κινηματογράφο και την κινηματογραφική αισθητική και τη βιωματική και θεατρική εκπαίδευση από γνωστούς εκδοτικούς οίκους και καλλιτεχνικούς οργανισμούς όπως το Εθνικό Θέατρο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

 Έχει σκηνοθετήσει δραματικά κείμενα  της Αρχαίας ελληνικής και της παγκόσμιας δραματουργίας στη σύγχρονη σκηνή, μεταξύ των οποίων: Αντιγόνη του Σοφοκλή, Ελένη του Ευριπίδη, Όρνιθες και Νεφέλες του Αριστοφάνη, Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας του Σαίξπηρ, Φάουστ του Γκαίτε, καθώς και σύγχρονα έργα βασισμένα σε αρχαίες ελληνικές τραγωδίες όπως το Μετά τον Αφρό (βασισμένο στους Πέρσες του Αισχύλου) και το Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο του Τζακ Θορν (βασισμένο στην Αντιγόνη του Σοφοκλή). Παράλληλα έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πάνω από 30 παραστάσεις θεάτρου και χορού και έχει οργανώσει πλήθος Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα.

Παράλληλα, έχει σκηνοθετήσει site-specific παραστάσεις εμπνευσμένες από προσωπικότητες της πολιτικής, της επιστήμης και της λογοτεχνίας (Περικλής, Πυθαγόρας, Λευκάδιος Χερν) καθώς και από το ιστορικό-αφηγηματικό αποτύπωμα πόλεων (Αθήνα, Ηράκλειο, περιοχή του Πηλίου, κ.ά.) ως αποτέλεσμα της καλλιτεχνικής της έρευνας και προσπάθειας σύζευξης του παρελθόντος με το παρόν μέσα από τη δημιουργική και εκπαιδευτική δύναμη του θεάτρου.

Έχει διδάξει μαθήματα σχετικά με το θέατρο στην εκπαίδευση σε τμήματα Θεατρικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο Ναύπλιο, ΕΚΠΑ) και Παιδαγωγικής (ΕΚΠΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο) και έχει παρουσιάσει διαλέξεις και βιωματικά εργαστήρια σε πανεπιστήμια και θεατρικούς οργανισμούς στο εξωτερικό (Μεξικό, Ιράν, Κίνα, Ισλανδία, Σερβία, Λευκορωσία, Λιθουανία, Βέλγιο, κτλ). Έχει διδάξει θέατρο σε δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια και δημόσιους εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα. Από το 1997 μέχρι το 2004 υπήρξε υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου.

Διδάσκει Ιστορία και Δραματουργία Θεάτρου στις δραματικές σχολές του Ωδείου Αθηνών, “Πράξη Επτά” , “Νέο Ελληνικό Θέατρο” και “Θεάτρου 100”. Από το 2016 ως 2019 ήταν σύμβουλος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και Υπεύθυνη του Λυκείου Επιδαύρου – Διεθνούς θερινού σχολείου αρχαίου δράματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχει παρουσιάσει τη δουλειά της στο αρχαίο δράμα και την εκπαίδευση νέων καλλιτεχνών και μαθητών σε διεθνή φόρουμ και εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο Σωτήρης Δούβρης, πλάτη στη σκηνή, κρατάει σημειώσεις και μιλάει σε κάποιον. Πίσω του είναι το σκηνικό της παράστασης και ένας σκηνογράφος είναι ανεβασμένος σε σκάλα και κάτι διορθώνειΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΩΤΗΡΗ ΔΟΥΒΡΗ

Ο Σωτήρης Δούβρης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα.

Είναι απόφοιτος της “Δραματικής σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδης”.

Μερικές από τις θεατρικές δου του δουλειές είναι: “Ῥουά Μάτ” σε σκηνοθεσία Γιώργου Κλεάνθους, “Elizadeth” και “Trans-port” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, «Οι 12 ένορκοι» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, «Ο Αντρειωμένος» σε σκηνοθεσία Παντελή Παπαδόπουλου, «Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα)» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, «Interview» σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου και άλλες.

Έχει παίξει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές όπως το “IQ160”, “Ήλιος”, “Η Επιστροφή”, “Γυναίκα χωρίς όνομα”, “Πέτα τη φριτέζα”, “Το Νησί”, “Μαύρα Μεσάνυχτα”, “Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα” και άλλες.

 Από το 2013 έχει ιδρύσει το “Εργαστήρι Ερασιτεχνικού θεάτρου με τον Σωτήρη Δούβρη”, μετεξέλιξη του οποίου είναι η Καταπactή. 

Έχει σκηνοθετήσει τα έργα:

“Γλάρος…αυτό ήθελα να πω” του HashArt theater group (2024)

“Η κόλαση είναι οι άλλοι” του εργαστηρίου θεατρικής γραφής της Καταπactής (2024)

“Μικρά συζυγικά εγκλήματα” του Έρικ Εμάνουελ Σμιτ  (2023)

“Ο Θεός της σφαγής” της Γιασμίνα Ρεζά (2023)

“Αμλετ ο Β” του Σαμ Μπόμπρικ (2022)

“Μοναξιά” βασισμένο στο ‘Δυο γυναίκες χορεύουν’ του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ και στο ‘΄Εξι μαθήματα χορού σε έξι εβδομάδες’ του Ρίτσαρντ Αλφιέρι (2022)

“Επανά-σταση”  του εργαστηρίου θεατρικής γραφής της Καταπactής (2021)

Ἁντιγόνη” του Ζαν Ανούιγ (2021)

“Γιοι και κόρες – μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας” του Γιάννη Καλαβριανού (2020) 

“Ένας κόσμος από γυαλί” βασισμένο στον ‘Γυάλινο κόσμο”του Τέννεση Ουίλλιαμς (2020)

“Μπλανς Ντυμπουά” βασισμένο στο ‘Λεωφορείο ο πόθος” του Τέννεση Ουίλλιαμς (2019)

“Όσκαρ” του Έρικ Εμάνουελ Σμιτ (2019)

“Παντρολογήματα” του Νικολάι Γκόγκολ (2019)

“Ντέστινυ” του “Άκη Δήμου” (2018)

“Ματωμένος Γάμος” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (2018)

“Μια όμορφη βασίλισσα” βασισμένο στο Ἡ βασίλισσα της ομορφιάς’ του Μάρτιν Μακ Ντόνα (2018)

“Η διαθήκη” του Μάριου Ποντίκα (2017)

“Οι ηλίθιοι” του Νηλ Σάιμον (2016)

“Σεμινάριο βλακείας” του Σάκη Σερέφα (2016)

“Δεσποινίς Τζούλια” του Αουγκούστ Στρίντμπεργκ (2015)

“Πρόταση Γάμου” του Άντον Τσέχοφ (2015)

“Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;” της Χρύσας Σπηλιώτη (2015)

“Κοίτα” βασισμένο στο ‘Κοίτα τους’ του Μάριου Ποντίκα (2014)