Η φιλοσοφία της προετοιμασίας
Όλες σχεδόν οι δραματικές σχολές, κρατικές ή ιδιωτικές, για να δεχθούν στο πρώτο έτος σπουδαστές, διεξάγουν εισαγωγικές εξετάσεις όπου εξετάζουν τους υποψηφίους σε μονολόγους, ποιήματα, τραγούδια και αυτοσχεδιασμούς.
Στόχος τους είναι να διακρίνουν τα εφόδια και τα προσόντα των υποψηφίων έτσι ώστε να κρίνουν εάν η σχολή τους μπορεί να τους δώσει τα παραπάνω εφόδια που χρειάζονται ώστε να εξελιχθούν σε επιτυχημένους επαγγελματίες.
Στο εργαστήρι θεάτρου Καταπactή αναλαμβάνουμε την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εισαγωγικές εξετάσεις των δραματικών σχολών. Το κομμάτι της υποκριτικής – αυτοσχεδιασμού και απαγγελίας ποιημάτων αναλαμβάνει ο Σωτήρης Δούβρης, ενώ το κομμάτι του τραγουδιού η έμπειρη δασκάλα φωνητικής Γκέλυ Φλουρή.
Ολιγομέλες γκρουπ με έως 7 άτομα
Μέσα από τα μαθήματα της πρετοιμασίας, θέλουμε ο υποψήφιος να προετοιμαστεί κατάλληλα με σκοπό την απόλυτυη επιτυχία του στις εξετάσεις, δίνοντας βάρος στη σωστή διαχείριση των εκφραστικών του μέσων. Έτσι, φτάνοντας στις εξετάσεις, η επιτροπή θα δει τον ίδιο τον υποψήφιο, την προσωπικότητα και τις ικανότητές του και όχι τη σκηνοθεσία αυτών που τον προετοίμασαν. Επίσης, θα λάβει γνώσεις τεχνικών υποκριτικής, σωματοποίησης συναισθημάτων, αναπνοών και φωνητικής, που θα του αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμες στα χρόνια της σχολής που θα ακολουθήσουν αλλά και της μετέπειτα επαγγελματικής του πορείας.
Πλήρες πρόγραμμα προετοιμασίας
σε συνεργασία με την έμπειρη δασκάλα φωνητικής
Γκέλυ Φλουρή
Το γκρουπ της προετοιμασίας αποτελείται από έως επτά άτομα, τα μαθήματα μας είναι τρία τρίωρα την εβδομάδα για την υποκριτική και μία ώρα την εβδομάδα για το τραγούδι. Ο υποψήφιος εκτός από την ατομική δουλειά που κάνει με τους δασκάλους, έχει την ευκαιρία να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο τα εκφραστικά του μέσα παρακολουθώντας μέσα στην ομάδα τη δουλειά των συνυποψηφίων του.
Αναλυτικά
Υποκριτική μονολόγων
- Κατάλληλη επιλογή μονολόγων μέσα από ανθολόγια του παγκόσμιου ρεπερτορίου από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας
- Ανάλυση του έργου στο οποίο εμπεριέχεται έτσι ώστε να αντιληφθεί ο υποψήφιος τον στόχο του ρόλου που εκφέρει τον μονόλογο, τα εργαλεία που χρησιμοποιεί και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει. Μέσα από αυτήν την εσωτερική πάλη θα προκύψει η σωστή θερμοκρασία απόδοσης
- Ασκήσεις άρθρωσης και ορθοφωνίας για τη σωστή εκφορά του λόγου ακόμα και σε έντονες συναισθηματικές καταστάσεις
Αυτοσχεδιασμός
Το σκεπτικό στην διδασκαλία του αυτοσχεδιασμού είναι να μεταδωθεί ο τρόπος σκέψης και προσέγγισης οποιουδήποτε θέματος
- Λεκτικός αυτοσχεδιασμός πάνω στους μονολόγους που προετοιμάζει ο υποψήφιος, έτσι ώστε να μπορεί να τον ερμηνεύσει λαμβάνοντας υπ’ όψιν οποιαδήποτε συνθήκη του ζητηθεί
- Μη λεκτικός αυτοσχεδιασμός, προσεγγίζοντας σενάρια και θεματικές που έχουν ζητηθεί σε εξετάσεις προηγούμενων χρόνων.
Τραγούδι
Γνωρίστε τους καθηγητές
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΟΥΒΡΗΣ – ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ, αυτοσχεδιασμΟς, ποΙημα
Είναι απόφοιτος της “Ανώτερης σχολής δραματικής τέχνης Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδης“. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια του Ανδρέα Μανωλικάκη με θέμα “Ανάλυση θεατρικού κειμένου και εφαρμογή στην θεατρική πρακτική και εκπαίδευση”, της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με θέμα “θεατρικές ειδικότητες: ρόλοι – επαγγελματίες και σωματική έκφραση” και “σώμα και σκηνική πρακτική” και musical με τη μέθοδο P.M.T.P. (Professional Musical Theater Performance).Από το 2007 δουλεύει ως ηθοποιός στο θέατρο, στην τηλεόραση, σε μεταγλωττίσεις και ενίοτε στον κινηματογράφο. Τελευταία του θεατρική δουλειά είναι στην παράσταση “Elizadeth” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, ενώ στην τηλεόραση στη σειρά “IQ160” του Star Channel.
Από το 2013 έχει ιδρύσει το “Εργαστήρι Ερασιτεχνικού θεάτρου με τον Σωτήρη Δούβρη”, μετεξέλιξη του οποίου είναι η Καταπactή. Για το εργαστήρι έχει διδάξει και σκηνοθετήσει τα έργα “Κοίτα τους” του Μάριου Ποντίκα, “Δεσποινίς Τζούλια”του Αουγκούστ Στριντμπεργκ, “Σεμινάριο Βλακείας” του Σάκη Σερέφα, “Ποιός ανακάλυψε την Αμερική;” της Χρύσας Σπηλιώτη, “Οι ηλίθιοι” του Νηλ Σάιμον, “Η Διαθήκη” του Μάριου Ποντίκα, “Ματωμένος Γάμος” του Λόρκα, “Ντέστινυ“ του Άκη Δήμου, “Αγαπητέ Θεέ” του Σμιτ, “Παντρολογήματα” του Γκόγκολ, “Μπλανς Ντυμπουά“ βασισμένο στο ‘Λεωφορείο ο Πόθος’ του Ουίλλιαμς, “Γιοι και κόρες – μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας” του Γιάννη Καλαβριανού, “Ενας κόσμος από γυαλί” βασισμένο στον ‘Γυάλινο κόσμο’ του Ουίλλιαμς, “Αντιγόνη” του Ανούιγ, “ΕΠΑΝΑσταση” συλλογικό έργο του εργαστηρίου θεατρικής γραφής, “Μοναξιά” των Αλφιέρι-Ζουρνέτ,“Άμλετ ο Β'” του Μπόμπρικ . Έχει διδάξει τα σεμινάρια “Λέξεις στο χαρτί, ρόλος στη σκηνή” και “19 βήματα για το χτίσιμο ενός ρόλου”. Έχει διδάξει σεμινάριο στα μέλη της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πάτρας ‘Υποκριτές’ με τίτλο ‘Προσέγγιση θεατρικού χαρακτήρα σε στάδια’. Έχει σκηνοθετήσει, συγγράψει και συνθέσει κείμενα για τη συμμετοχή της θεατρικής ομάδας Πάτρας «Υποκριτές» στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικών θιάσων ‘Μώμος ο Πατρεύς (2012)’, το σατυρικό δεκάλεπτο ‘Καμία Σχέση’, που τιμήθηκε με έπαινο πρωτότυπου θεατρικού κειμένου και με τα βραβεία 1ου ανδρικού και 1ου γυναικείου ρόλου. Έχει σκηνοθετήσει το ‘Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω’ στον πολυχώρο ‘Obi Uptown’ και το ‘Δωμάτιο 101’ στο θέατρο ‘Ειλισσός’ και στο θέατρο ‘Λιθογραφείον’.