Προετοιμασία

για εισαγωγικές εξετάσεις δραματικών σχολών

Η φιλοσοφία της προετοιμασίας

Όλες σχεδόν οι δραματικές σχολές, κρατικές ή ιδιωτικές, για να ενταχθούν στο πρώτο έτος σπουδαστές, διεξάγουν εισαγωγικές εξετάσεις όπου εξετάζουν τους υποψηφίους σε μονολόγους, ποιήματα, τραγούδια και αυτοσχεδιασμούς.

Στόχος τους είναι να διακρίνουν τα εφόδια και τα προσόντα των υποψηφίων έτσι ώστε να κρίνουν εάν η σχολή τους μπορεί να τους δώσει τα παραπάνω εφόδια που χρειάζονται ώστε να εξελιχθούν σε υπολογιστές επαγγελματίες.

Στο εργαστήρι θεάτρου Καταπακτή αναλαμβάνουμε την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εισαγωγικές εξετάσεις των δραματικών σχολών. Το κομμάτι της υποκριτικής – αυτοσχεδιασμού και απαγγελίας ποιημάτων αναλαμβάνει ο Σωτήρης Δούβρης , ενώ το κομμάτι του τραγουδιού η έμπειρη δασκάλα φωνητικής Λουίζα Σοφιανοπούλου (Lou is).

Ολιγομελές γκρουπ με έως 7 άτομα 

Μέσα από τα μαθήματα της πρετοιμασίας, θέλουμε ο υποψήφιος να προετοιμαστεί κατάλληλα για την απόλυτη επιτυχία στις εξετάσεις, δίνοντας βάρος στη σωστή διαχείριση των εκφραστικών του μέσων. Έτσι, φτάνοντας στις εξετάσεις η επιτροπή που θα δει τον ίδιο υποψήφιο, την προσωπικότητα και τις ικανότητές του και όχι τη σκηνοθεσία αυτών που τον προετοίμασαν. Επίσης, θα λάβει γνώσεις τεχνικής υποκριτικής, σωματοποίησης συναισθημάτων, αναπνοών και φωνητικής, που θα αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στα χρόνια της σχολής που θα ακολουθήσουν αλλά και της μετέπειτα επαγγελματικής της πορείας.

“Εισαγωγή σε δραματικές σχολές – ένας πρακτικός οδηγός”, άρθρο του Σωτήρη Δούβρη

Πλήρες πρόγραμμα προετοιμασίας

σε συνεργασία με την έμπειρη δασκάλα φωνητικής

Λουίζα Σοφιανοπούλου

Το γκρουπ της προετοιμασίας αποτελείται από έως επτά άτομα, τα μαθήματα μας είναι τρία τρίωρα την εβδομάδα για την υποκριτική και μία ώρα την εβδομάδα για το τραγούδι. Ο υποψήφιος εκτός από την ατομική δουλειά που κάνει με τους δασκάλους, έχει την ευκαιρία να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο τα εκφραστικά του μέσα παρακολουθώντας μέσα στην ομάδα τη δουλειά των συνυποψηφίων του.

Αναλυτικά

Υποκριτική μονολόγων

  • Κατάλληλη επιλογή μονολόγων μέσα από ανθολόγια του παγκόσμιου ρεπερτορίου από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας
  • Ανάλυση του έργου στο οποίο εμπεριέχεται έτσι ώστε να αντιληφθεί ο υποψήφιος τον στόχο του ρόλου που εκφέρει τον μονόλογο, τα εργαλεία που χρησιμοποιεί και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει. Μέσα από αυτήν την εσωτερική πάλη θα προκύψει η σωστή θερμοκρασία απόδοσης
  • Ασκήσεις άρθρωσης και ορθοφωνίας για τη σωστή εκφορά του λόγου ακόμα και σε έντονες συναισθηματικές καταστάσεις

Αυτοσχεδιασμός

Το σκεπτικό στην διδασκαλία του αυτοσχεδιασμού είναι να μεταδωθεί ο τρόπος σκέψης και προσέγγισης οποιουδήποτε θέματος

  • Λεκτικός αυτοσχεδιασμός πάνω στους μονολόγους που προετοιμάζει ο υποψήφιος, έτσι ώστε να μπορεί να τον ερμηνεύσει λαμβάνοντας υπ’ όψιν οποιαδήποτε συνθήκη του ζητηθεί
  • Μη λεκτικός αυτοσχεδιασμός, προσεγγίζοντας σενάρια και θεματικές που έχουν ζητηθεί σε εξετάσεις προηγούμενων χρόνων.
Τραγούδι
Στόχος του μαθήματος φωνητικής είναι καταρχάς η εκγύμναση και η καλλιέργεια της φωνής έτσι ώστε να φτάσουμε στο καλύτερο δυνατό σημείο μας και να ανακαλύψουμε το μουσικό όργανο που εμείς οι ίδιοι είμαστε. Στο μάθημά μας αγκαλιάζονται ή τεχνική και η τέχνη. Μαθαίνουμε πως να χρησιμοποιούμε με ασφάλεια την φωνή και τα εκφραστικά μας μέσα ενώ παράλληλα να υποστηρίζουμε τον ρόλο του τραγουδιού μέσω της ερμηνείας και της μουσικής.
Η φωνητική και το τραγούδι είναι μια ψυχοσωματική λειτουργία που συμμετέχουν τόσο το μυοσκελετικό μας σύστημα όσο και η ψυχή μας . Ο καθένας από εμάς έχει έναν μοναδικό ήχο που καλούμαστε να ανακαλύψουμε και να καλλιεργήσουμε ώστε να νιώσουμε ότι έχουμε έλεγχο,σιγουριά και γνώση της ίδιας μας της φωνής.
Στην προετοιμασία μας για τις εξετάσεις τραγουδιού θα μάθουμε να εκπαιδεύσουμε το αυτί μας ώστε να ακούμε και να τραγουδάμε σωστά στον τόνο. Να τοποθετούμε την φωνή μας ώστε να μην κουραζόμαστε αλλά να ακουγόμαστε στην ένταση και στις δυναμικές που επιλέγουμε και φυσικά να ερμηνεύουμε. Θα βρούμε τον προσωπικό μας ήχο και εστιάζουμε στο να νιώσουμε ασφάλεια,σιγουριά και αυτοπεποίθηση .
Η δασκάλα κάθεται στο πιάνο και παίζει και γύρω τη ςπολλοί μαθητές που τραγουδούν.

Γνωρίστε τους καθηγητές

ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΟΥΒΡΗΣ – ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ, αυτοσχεδιασμΟς, ποΙημα

Είναι απόφοιτος της “Ανώτερης σχολής δραματικής τέχνης Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδης“. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια του Ανδρέα Μανωλικάκη με θέμα “Ανάλυση θεατρικού κειμένου και εφαρμογή στην θεατρική πρακτική και εκπαίδευση”, της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με θέμα “θεατρικές ειδικότητες: ρόλοι – επαγγελματίες και σωματική έκφραση” και “σώμα και σκηνική πρακτική” και musical με τη μέθοδο P.M.T.P. (Professional Musical Theater Performance).Από το 2007 δουλεύει ως ηθοποιός στο θέατρο, στην τηλεόραση, σε μεταγλωττίσεις και ενίοτε στον κινηματογράφο. Τελευταία του θεατρική δουλειά είναι στην παράσταση “Ρουά Ματ” σε σκηνοθεσία Γιώργου Κλεάνθους, ενώ στην τηλεόραση στη σειρά “IQ160” του Star Channel.

Από το 2013 έχει ιδρύσει το “Εργαστήρι Ερασιτεχνικού θεάτρου με τον Σωτήρη Δούβρη”, μετεξέλιξη του οποίου είναι η Καταπactή. Για το εργαστήρι έχει διδάξει και σκηνοθετήσει τα έργα Κοίτα τους” του Μάριου Ποντίκα, “Δεσποινίς Τζούλια”του Αουγκούστ Στριντμπεργκ, “Σεμινάριο Βλακείας” του Σάκη Σερέφα, “Ποιός ανακάλυψε την Αμερική;” της Χρύσας Σπηλιώτη, “Οι ηλίθιοι” του Νηλ Σάιμον, “Η Διαθήκη” του Μάριου Ποντίκα, “Ματωμένος Γάμος” του Λόρκα, Ντέστινυ του Άκη Δήμου,  “Αγαπητέ Θεέ” του Σμιτ, Παντρολογήματα” του Γκόγκολ, “Μπλανς Ντυμπουά βασισμένο στο ‘Λεωφορείο ο Πόθος’ του Ουίλλιαμς, “Γιοι και κόρες – μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας” του Γιάννη Καλαβριανού, “Ενας κόσμος από γυαλί” βασισμένο στον ‘Γυάλινο κόσμο’ του Ουίλλιαμς, “Αντιγόνη” του Ανούιγ, “ΕΠΑΝΑσταση” συλλογικό έργο του εργαστηρίου θεατρικής γραφής, “Μοναξιά” των Αλφιέρι-Ζουρνέτ,“Άμλετ ο Β'”  του Μπόμπρικ, “Ο θεός της σφαγής'”  της ΡεζάΗ Κόλαση είναι οι άλλοι‘”  του εργαστηρίου θεατρικής γραφής και Γλάρος-αυτό ήθελα να πω  του Hashart Theater Group. Έχει διδάξει τα σεμινάρια “Λέξεις στο χαρτί, ρόλος στη σκηνή” και “19 βήματα για το χτίσιμο ενός ρόλου”.  Έχει διδάξει σεμινάριο στα μέλη της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πάτρας ‘Υποκριτές’ με τίτλο ‘Προσέγγιση θεατρικού χαρακτήρα σε στάδια’. Έχει σκηνοθετήσει, συγγράψει και συνθέσει κείμενα για τη συμμετοχή της θεατρικής ομάδας Πάτρας «Υποκριτές» στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικών θιάσων ‘Μώμος ο Πατρεύς (2012)’, το σατυρικό δεκάλεπτο ‘Καμία Σχέση’, που τιμήθηκε με έπαινο πρωτότυπου θεατρικού κειμένου και με τα βραβεία 1ου ανδρικού και 1ου γυναικείου ρόλου. Έχει σκηνοθετήσει το ‘Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω’ στον πολυχώρο ‘Obi Uptown’ και το ‘Δωμάτιο 101’ στο θέατρο ‘Ειλισσός’ και στο θέατρο ‘Λιθογραφείον’.

 

Lou is (Λουιζα σοφιανοπουλου) – ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Παίζει πιάνο, έχει Πτυχίο Αρμονίας και σπούδασε φωνητική με την Karen Solomon, τη Νένη Ζάππα και  με τον Robert Bicknell στο Λονδίνο. Άρχισε να πειραματίζεται στον χώρο της μουσικής από μικρή ηλικία, εξερευνώντας τις δυνατότητες και τις μορφές έκφρασης της φωνής. Κινείται σε ένα ευρύ φάσμα μουσικών επιρροών, το οποίο εκτείνεται από την alternative pop & rock μέχρι jazz, blues και ethnic μουσική και τραγουδάει σε πολλές γλώσσες, δίνοντας πάντα έμφαση στην ιστορία που διηγείται κάθε τραγούδι.

Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες καλλιτέχνες: Μαρία Φαραντούρη, Δήμητρα Γαλάνη, Ελένη Βιτάλη, Διονύση Τσακνή, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Φοίβο Δεληβοριά, Φίλιππο Πλιάτσικα, Γιάννη Κότσιρα, Μανώλη Φάμελλο, όπως επίσης και με το Quinteto TANGartO, ερμηνεύοντας Astor Piazzolla και παραδοσιακά αργεντίνικα τάνγκο.΄Εχει συμμετάσχει ως μουσικός  και τραγουδίστρια στις παιδικές παραστάσεις «Ο γαργαλιστής», «Ο Αγησίλαγος»  και «Η Θυμωμένη Μπετονιέρα» του Δημήτρη Μπασλάμ.

Έχει ηχογραφήσει φωνητικά σε πολλά άλμπουμ ελλήνων καλλιτεχνών, ενώ  έχει συμμετάσχει ερμηνευτικά στους δίσκους του Μανώλη Φάμελλου «Ποτέ όπως πριν», του Γιώργου Μυλωνά «Καλοκαίρια που γελούν» και του Τάσου Ρωσσόπουλου  «Να υποθέτω τη ματιά».
Στις αρχές του 2017 παρουσίασε, μετά από πρόσκληση, μουσική παράσταση δικής της έμπνευσης στο Μέγαρο Μουσικής στο πλαίσιο αφιερώματος στην Ιδιαιτερότητα της Ανθρώπινης Φωνής. Eίναι μέλος της ομάδας Heroes- A tribute to David Bowie, που το 2016   διοργάνωσε υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ μεγάλη συναυλία για  την υποστήριξη των προσφύγων και συνεχίζει με συναυλίες να αποτίει φόρο τιμής στον μοναδικό καλλιτέχνη. Επίσης, είναι μια από τις τρεις τραγουδίστριες του ιδιαίτερα επιτυχημένου αφιερώματος στον Leonard Cohen  «A tribute to Leonard Cohen»  που κέρδισε το κοινό εντός και εκτός της πρωτεύουσας.
Έχει κυκλοφορήσει δύο αγγλόφωνα άλμπουμ με δικά της τραγούδια με τίτλους “Dragons” το 2016 και “Fall in your Sky” το 2023. Ενδιάμεσα κυκλοφόρησαν τα single
“Do I Do” που βρέθηκε στην τελική πεντάδα υποψηφίων  εκπροσώπων για τη Eurovision ’22 και μια συνεργασία με τον παραγωγό Dim Zach σε διασκευή του «Ένα καλοκαίρι» του Γιάννη Σπανού.
Το Φθινόπωρο του ‘23 μια φρέσκια διασκευή της επιτυχίας του 1990 «Έλα μια νύχτα» και ακολούθησαν live στην Αθήνα με ένα δυναμικό, χαρούμενο και χορευτικό πρόγραμμα γεμάτο επιτυχίες από τα 80s ως σήμερα. Αποκορύφωμα ήταν με μια βραδιά γιορτή στα πλαίσια του WOW Festival στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μαζί με την Mary Sunshine.
Το πρώτο της ελληνόφωνο άλμπουμ σε συνεργασία με τον Κύριο Κ. έρχεται το Φθινόπωρο, ενώ ένα πρώτο δείγμα κυκλοφόρησε πρόσφατα και τιτλοφορείται « Σήμερα».
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση στη μέθοδο Integrated Voice Therapy με τη φωνοθεραπεύτρια Ελπίδα Κουτσουμπάκη και διδάσκει σύγχρονο τραγούδι και ορθοφωνία στο Ωδείο Τέχνης Γ.Φακανά.

 
 
 

Contact

 

 

Επισκεφθειτε μας

Λάμπρου Κορομηλά 19, 11745 –  Νέος Κόσμος.

Contact

E: info@katapacti.gr
P: 216 80 96 448

Connect

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google