Οι μαθητές σκηνογραφίας μας γράφουν τη γνώμη τους για τα μαθήματα αλλά και για τις επαγγελματικές ευκαιρίες που είχαν μετά το σεμινάριο.

ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ – ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

“Στο ξεκίνημα της εξερεύνησης μου με τον μαγικό χώρο του θεάτρου και της σκηνογραφίας, είχα την τύχη να συναντηθώ με την υπέροχη δασκάλα Μαρία Φιλίππου στο εργαστήρι σκηνογραφίας της Καταπactής. Πέραν από την ιστορία της σκηνογραφίας και τις βασικές αρχές σχεδιασμού και σύλληψης μιας σκηνογραφικής πρότασης, η Μαρία ως δασκάλα μας μετέδωσε την αγάπη της και το μεράκι για την τέχνη της σκηνογραφίας. Αυτό το γενναιόδωρο μοίρασμα για εμένα αποτέλεσε το πιο όμορφο κίνητρο για να ξεκινήσω το δικό μου ταξίδι στο χώρο της σκηνογραφίας. Με τη διακριτική καθοδήγηση και συμπαράσταση της Μαρίας, σε συνεργασία με τους ηθοποιούς και όλους τους συντελεστές συμμετείχαμε ως σκηνογράφοι σε θεατρική παράσταση της Καταπactής!

Το ταξίδι αυτό συνεχίστηκε με τον πιο θαυμαστό τρόπο, καθώς στη συνέχεια συνεργάστηκα με τη Μαρία Φιλίππου ως βοηθός στο ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων (Hedwig and the angry inch στο θέατρο Αλκυονίς, O Σερλοκ Χολμς και το αίνιγμα του Λούνα Πάρκ στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, Dalida la Diva στο Παλλάς).

Και το ταξίδι συνεχίζεται…”

Σκηνογραφία της Ελένης Ζαφειροπούλου για την παράσταση “Η δολοφονία του Μαρά” σε σκηνοθεσία Μαρίας Ζερβού

νεκταρια ηλιακη – αρχιτεκτων

“Πέρυσι, συμμετείχα στο σεμινάριο σκηνογραφίας από την σχολή θεάτρου Καταπακτή, υπό την καθοδήγηση της Μαρίας Φιλίππου.

Πρόκειται για ένα εργαστήριο το οποίο απευθύνεται σε όλους. Πράγματι, παρά την προϋπάρχουσα σχέση μου με μακέτες και σχέδια λόγω του αρχιτεκτονικού μου υποβάθρου, το σεμινάριο παρείχε μια πλήρη και ολοκληρωμένη κατανόηση της διαδικασίας επιτρέποντας σε όλους τους συμμετέχοντες να συμμετάσχουν ενεργά. Παράλληλα, παρείχε και ένα θεωρητικό κομμάτι το οποίο διεύρυνε πολύτιμες θεωρητικές γνώσεις γύρω από την ιστορία του θεάτρου και της σκηνογραφίας.

 Μέσα από τη συμμετοχή μου, απέκτησα εμπειρία στη διαδικασία της σκηνογραφίας, καλύπτοντας την προσέγγιση από την αρχή της σύλληψης της ιδέας μέχρι και την εκτέλεση και εφαρμογή του σκηνικού. Με αυτόν τον τρόπο αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία να εξελίξω τις δεξιότητές μου, να εμβαθύνω στον κόσμο της σκηνογραφίας και να ενισχύσω την αυτοπεποίθησή μου για την ανάληψη επαγγελματικών προκλήσεων.

Τέλος, δεν θα μπορούσα να παραλείψω τον χαρακτήρα του σεμιναρίου και της σχολής γενικότερα. Όλοι οι συντελεστές, προωθούν τη συνεργασία και την αλληλοστήριξη με ενθουσιώδη τρόπο. Η εργασία ήταν πάντα ευχάριστη και υποστηρικτική. Ταυτόχρονα, ο ενιαίος στόχος που είχαμε όλα τα τμήματα, δηλαδή η παράσταση του καλοκαιριού, αντικατοπτρίζει την αγάπη για αυτήν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οφείλω την πρώτη μου εργασία στο χώρο της σκηνογραφίας σε αυτούς τους ανθρώπους. “

“Η Νεκταρία Ηλιάκη αυτόν τον καιρό δουλεύει ως σκηνογράφος για την παράσταση “Interview” που ανεβάζει η θεατρική ομάδα B.A.N.K. στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου.”

Θεατρική σκηνή όπου πάνω της είναι στημένη μια επιπρόσθετη σκηνή μωβ χρώματος. Πάνω της είναι ένας καναπές, μια πολυθρόνα και ένα τραπεζάκι, ενώ πίσω αριστερά είναι ένα πικ απ και πίσω δεξιά ένα τραπεζάκι με ένα φωτιστικό επάνω του. Πίσω από όλα αυτά είναι κρεμασμένη κατά μήκος μερικοί πίνακες ζωγραφικής που κρέμονται από οριζόντια δοκάρια που στηρίζονται σε κάθετα δοκάρια.

Σκηνογραφία της Νεκταρίας Ηλιάκη και Μαργαρίτας Κορωναίου για την παράσταση “Μικρά συζυγικά εγκλήματα” σε σκηνοθεσία Σωτήρη Δούβρη

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΒΟΡΟΝΟΥ

“Το πιο σημαντικό σημείο του εργαστηρίου εκτός από την άρτια θεωρητική κατάρτιση και καθοδήγηση, ήταν η δημιουργία και υλοποίηση δική μας σκηνογραφικής πρότασης στις θεατρικές παραστάσεις του τμήματος υποκριτικής . Ομολογώ ότι δεν θα ξεχάσω την τηλεφωνική επικοινωνία με τον Σωτήρη Δούβρη .Έμεινα έκπληκτη με την φράση – Από την θεωρία στην πράξη. Η πράξη πήρε σάρκα και οστά στην πρώτη σκηνογραφική μου δουλειά για την παράσταση ‘ Άμλετ ο Β ‘ του εργαστηρίου, στο θέατρο Κάτω από την Γέφυρα. Η Μαρία Φιλίππου μας δίδαξε ότι η σκηνογραφία είναι μία πολύ μεγάλη Τέχνη. Ένας ορατός κόσμος γεμάτος αισθητική, φαντασία, ποιητική υπόσταση, αρχιτεκτονική, διακοσμητική , χειροτεχνία. Ως μαθήτρια της αλλά και ως βοηθός της τα δυο αυτά χρόνια με έμαθε να ‘ ντύνω΄ το όραμα ενός σκηνοθέτη. Να μελετώ με τα μάτια την μορφή των πραγμάτων και πως να κινείται εύκολα η σκέψη. Μας έμαθε ότι ένας σκηνογράφος μπορεί να δημιουργήσει τα πάντα αρκεί να έχει μεράκι , επιμονή και αγάπη για την θεματολογία που έχει αναλάβει. Δεν θα κλείσω με τυπικές ευχαριστίες για την ευκαιρία που μου δόθηκε. Μαρία και Σωτήρη ο εσωτερικός ψυχισμος και οι αισθήσεις μου απέκτησαν διαφορετικό νόημα .Αυτή την ανατροπή της δικής μου τάξης πραγμάτων θέλησα να μοιραστώ μαζί σας.”

Η Κατερίνα Σβορόνου έχει εργαστεί με τη Μαρία Φιλίππου ως βοηθός σκηνογράφου στις εξής παραστάσεις:

2023: “Οι Άθλιοι” στο Θέατρο Ελληνικός Κόσμος σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, “Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας” στο Θέατρο Ελληνικός Κόσμος σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, “Η Μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη” στο Θέατρο ΗΒΗ σε σκηνοθεσία Σμαράγδας Καρύδη.

Σκηνογραφία της Κατερίνας Σβορόνου για την παράσταση “Άμλετ ο Β'” σε σκηνοθεσία Σωτήρη Δούβρη