Blog

Τα νέα μας

Ο Ντέιβιντ Νεγρίν στην Καταπactή

Συνέντευξη στην Κατερίνα Δαβέτα

Ο Ντέιβιντ Νεγρίν είναι ένα ανήσυχο πνέυμα, ένας άνθρωπος που ναι μεν ονειρεύεται, αλλά βρίσκει και τρόπους να πραγματοποιεί. Μεταξύ άλλων, φέτος σκηνοθετεί την πολύ ενδιαφέρουσα  παράσταση «Μπλε» στο θέατρο Olvio. Η βασική του ιδιότητα βέβαια είναι εκείνη του σκηνογράφου, και φέτος καλείται να διδάξει τα μυστικά της τέχνης του στον φιλόξενο χώρο της Καταπακτής. Το Εργαστήρι σκηνογραφίας για πρακτικό σχεδιασμό θεατρικών παραστάσεων ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του σε όσους ενδιαφέρονται να μυηθούν στο συναρπαστικό κόσμο της δημιουργίας σκηνικών στα πλαίσια μιας θεατρικής παράστασης.

Λίγο καιρό πριν το meet the trainer , όπου θα κάνει διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και θα λύσει τυχόν απορίες, μοιράζεται μαζί μας σκέψεις και ελπίδες για αυτό το πολυαναμενόμενο και ελπιδοφόρο εγχείρημα. 

Ρίχνοντας κάποιος μια ματιά στο βιογραφικό σου σημείωμα, θα παρατηρήσει ότι είσαι πολυπράγμων. Αρχιτέκτων μηχανικός, σκηνογράφος, και πρόσφατα σκηνοθέτης. Πες μας δυο λόγια για τον εαυτό σου

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, νομίζω ότι ήξερα να ζωγραφίζω και να σχεδιάζω. Δε θυμάμαι ποτέ να έμαθα τι είναι η κάτοψη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο διακοσμητικό γραφείο του πατέρα μου στο οποίο μεγάλωσα. Σπούδασα πολλά χρόνια το αντικείμενο του σχεδιασμού μέσα από την Αρχιτεκτονική τη Διακόσμηση, τη Σκηνογραφία και τη Ζωγραφική. Μετά από 11 χρόνια σπουδών όπου παράλληλα αποκόμισα με πολύ κόπο και 15ετή επαγγελματική εμπειρία στην Αρχιτεκτονική και στη Σκηνογραφία, αποφάσισα να μεταδώσω τις γνώσεις μου μέσα από μια ακαδημαϊκή καριέρα ξεκινώντας ένα Διδακτορικό στο Πολυτεχνείο στο οποίο και σπούδασα. Το σκηνοθετικό κομμάτι είναι αποτέλεσμα μιας εσωτερικής ανάγκης να εκφραστώ με έναν πιο πλήρη τρόπο σε συνδυασμό με την παρατήρηση της θεατρικής διαδικασίας όλα αυτά τα χρόνια στο χώρο. Δε δηλώνω σκηνοθέτης πάντως.

Τι διαφορετικό έχει το Εργαστήρι Σκηνογραφίας της Καταπactής, σε σχέση με αντίστοιχα σεμινάρια που διοργανώνονται κατά καιρούς;

Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση: Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτού του σχεδίου μας, αυτού του σεμιναρίου, είναι το ότι όσοι το παρακολουθήσουν, θα έχουν την ευκαιρία, σε ομαδικό επίπεδο φυσικά, να πραγματοποιήσουν την πρώτη τους πραγματική σκηνογραφία σε κανονικές συνθήκες παράστασης. Θα μπορέσουν να καλέσουν τους οικείους τους να παρακολουθήσουν το δημιούργημά τους. Θα συναντήσουν αληθινές δυσκολίες που σχεδιάζοντας μόνο μια μακέτα σε ένα άλλο σεμινάριο δε θα τις συναντούσαν. Θα πέσουν στα βαθιά έχοντας πάντα όμως δίπλα τους εμάς να τους προσφέρουμε μια ασφάλεια. Η ομάδα θα χωριστεί σε 3 επιμέρους ομάδες. Η καθεμία θα αναλάβει τη σκηνογραφία μιας εκ των τριών παραστάσεων που θα ετοιμάσει ο Σωτήρης με το εργαστήριο της υποκριτικής! Που σημαίνει ότι οι ομάδες θα έχουν deadlines, αναπροσαρμογές της ιδέας, τεχνικά προβλήματα που θα κληθούν να τα λύσουν σε κανονική κλίμακα. Και έναν σκηνοθέτη που θα τους χρειάζεται! Μα πόσο δημιουργικό θα είναι αυτό!

Αυτό είναι για μένα όλο το στοίχημα και όλη χαρά αυτού του εγχειρήματος!!! Όταν κάποιος προπονείται γνωρίζοντας ότι θα παίξει κανονικό αγώνα και θα αντιμετωπίσει αντιπάλους προπονείται πολύ διαφορετικά από έναν που προπονείται για να γίνει απλώς καλός. Εμείς θα τους προσφέρουμε κανονικό «αγώνα» με τις δυσκολίες και τις τεράστιες χαρές που συνεπάγονται.

 

Στο σεμινάριο θα υπάρξει αρχικά θεωρητικό, και στη συνέχεια πρακτικό μέρος. Τι θα μάθει κανείς στο θεωρητικό κομμάτι;

Στη δουλειά, αν έρθει κάποιος περήφανος και φωνάξει: «ανακάλυψα τον τροχό» θα χαρεί πολύ αλλά δε θα έχει προσφέρει τίποτα σε κανέναν και απλώς θα έχει χάσει το χρόνο του! Σκοπός του θεωρητικού κομματιού με την ιστορία θεάτρου, Αρχιτεκτονικής, Θεατρικών Χώρων και Σκηνογραφίας είναι να αποκτήσει τις βασικές γνώσεις που χρειάζονται για να ξέρει πού βρίσκεται στο αντικείμενο που θέλει να ακολουθήσει. Και θα μάθει λίγο ευκολότερα να ερευνά πάνω στα θέματα αυτά. Δε θα τα μάθει «όλα» γιατί, πρώτον ο χρόνος είναι συγκεκριμένος και δεύτερον γιατί αν έλεγα ότι εγώ τα ξέρω «όλα» θα ήμουν εξ αρχής ένας κακός Δάσκαλος!

“Οδός Αβύσσου αριθμός 0”, σκηνοθ. Ρ. Μοσχοχωρίτη, σκηνικά Ντέιβιντ Νεγρίν

Σε ποιους απευθύνεται; 

Απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με τη σκηνογραφία και θα προσπαθήσουν να δουν αν τους ταιριάζει. Οι φοιτητές σχολών Διακόσμησης, Καλών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής είναι ένας καλός πυρήνας για εμάς, αλλά ύστερα από τόσα χρόνια σπουδών (11!) στο αντικείμενο γνωρίζω ότι αν ένας άνθρωπος έχει κάποια χαρίσματα στην αντίληψη του χώρου μπορεί να μας είναι πολύ χρήσιμος. Και όταν λέω χρήσιμος, το εννοώ γιατί το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να δημιουργήσει. Άρα όποιος πιστεύει ότι μπορεί να παλέψει με τον εαυτό του και το χώρο χωρίς τις ανάλογες σπουδές, είναι ευπρόσδεκτος. Η σύνθεση της τελικής ομάδας θα καθορίσει και το μοτίβο της δουλειάς χωρίς να ζημιωθούν οι πιο καταρτισμένοι αλλά χωρίς να πελαγώσουν οι λιγότερο.


Η Καταπactή είναι γνωστή ως εργαστήρι θεάτρου, μέχρι στιγμής. Αποτελεί για σένα πρόκληση το να καθιερωθεί και ως εργαστήρι σκηνογραφίας;

Το να καθιερώσεις κάτι, είτε είναι ένα πάρτυ κάθε πρώτη πανσέληνο του Αυγούστου, είτε κάτι ακόμα πιο σύνθετο όπως ένα εργαστήρι είναι τεράστιο στοίχημα. Θα σημαίνει ότι πέτυχε. Με ενδιαφέρει τόσο πολύ να πετύχει γιατί σημαίνει ότι βοήθησα ανθρώπους να προχωρήσουν. Ο προορισμός μας σ’ αυτή τη ζωή και δεν είναι κλισέ αυτό που λέω είναι να βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Και εγώ έχω σκοπό μέσα από αυτό το σύστημα μετάδοσης της εμπειρίας και της γνώσης να μην αφήσω τίποτα για τον εαυτό μου. Δε θα κρύψω το παραμικρό όπλο που έχω έτσι ώστε να κάνω τα παιδιά που θα με τιμήσουν, όσο γίνεται δυνατότερα στις μελλοντικές τους μάχες. Εύχομαι αυτή η επιθυμία που έχουμε με τον Σωτήρη, να γίνει θεσμός!

“Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο”, σκηνοθ. Σ. Πάσχου, σκηνικά Ντέιβιντ Νεγρίν

Για ποιον λόγο να το επιλέξει κάποιος; 

Για τον ίδιο λόγο που επέλεξα να πραγματοποιήσω εγώ το εργαστήριο στην Καταπαctή. Προσφέρει ένα υγιές, πολιτισμένο περιβάλλον να δουλέψει κανείς με ωραίους καθαρούς χώρους, μια συνεργασία με ένα μάχιμο ηθοποιό και σκηνοθέτη, τον Σωτήρη Δούβρη ο οποίος στη συνεργασία μας μου έχει δείξει μια μεθοδικότητα και μια συνέπεια που είναι απαραίτητη στο χώρο του θεάτρου. Είναι μια σοβαρή προσπάθεια επαγγελματιών.


Με τον Σωτήρη Δούβρη συνεργάζεστε και στους «12 Ενόρκους», εκείνος από τη μεριά του ηθοποιού. Πως σου φαίνεται η νέα σας συνεργασία, που ο Σωτήρης έχει την ιδιότητα του διοργανωτή και σκηνοθέτη των παραστάσεων που θα σκηνογραφήσουν οι μαθητές σου;

Με τον Σωτήρη συνεργαζόμαστε σε μια παράσταση που αγαπώ πολύ. Μόλις έπεσε η ιδέα στο τραπέζι για μια διαφορετικού είδους συνεργασία, ενθουσιάστηκα γιατί είχε έρθει η εποχή να προσφέρω όποιες γνώσεις έχω. Η στέγαση της επιθυμίας μου από την Καταπακτή με πολλά επιπλέον οφέλη που θα σας αναλύσω στην πορεία, με πέτυχε τη σωστή στιγμή. Με λίγα λόγια, ο Σωτήρης ήθελα ένα εργαστήρι σκηνογραφίας και εγώ ένα αντίστοιχο σεμινάριο. Με το που βρεθήκαμε, συμφωνήσαμε αμέσως!

“12 ένορκοι”, σκηνοθ. Κ. Νικολαΐδη, σκηνικά Ντέιβιντ Νεγρίν

Αν και είσαι χρόνια επαγγελματίας σκηνογράφος, φέτος διδάσκεις σκηνογραφία για πρώτη φορά. Τι σε ώθησε σε αυτή την απόφαση;

Δεν είναι η πρώτη φορά που διδάσκω σκηνογραφία. Σκοπεύω να διδάξω δυνητικούς σκηνογράφους για πρώτη φορά. Έχω διδάξει σκηνογραφία 8 χρόνια στην Δραματική Σχολή και στο εργαστήρι του Ιάσμου ηθοποιούς. Το να διδάξεις υπεύθυνα ανθρώπους που θα βγουν αύριο στην αγορά εργασίας και θα παλέψουν (όχι ως ηθοποιοί αλλά ως σκηνογράφοι) είναι μια τεράστια ευθύνη και ήθελα να είμαι απολύτως έτοιμος για να το κάνω. Οι βασικές γνώσεις της σκηνογραφίας μεταδίδονται σε έναν ηθοποιό αλλά τι κάνεις όταν θες να μεταδώσεις ένα σύνολο γνώσεων σε έναν άνθρωπο που θέλει να κάνει σκηνογραφία; Ως δάσκαλός της, πρέπει να είσαι απόλυτα έτοιμος…

“Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλυ”, σκην. Χ. Βορκάς, σκηνικά Ντέιβιντ Νεγρίν
“Η Παναγία των Παρισίων”, σκηνοθ. Χ. Βορκάς, σκηνικά Ντέιβιντ Νεγρίν

Εργαστήρι Σκηνογραφίας για παρακτικό σχεδιασμό παραστάσεων

Με τον Ντέιβιντ Νεγρίν

Από Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019 και κάθε Δευτέρα 19:00 – 22:00

Δηλώσεις συμμετοχής έως Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Meet the trainer!Τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν με τον Ντέιβιντ Νεγρίν στην Καταπactή, να ενημερωθούν αναλυτικά για τον τρόπο διεξαγωγής του εργαστηρίου και να λύσουν οποιαδήποτε απορία μπορεί να έχουν. Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.

Τα μαθήματα ολοκληρώνονται με τις παραστάσεις των τμημάτων υποκριτικής ερασιτεχνικού θεάτρου της Καταπactής, που θα έχουν σκηνογραφηθεί από τους μαθητές του εργαστηρίου.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Διάρκεια μαθημάτων: 5 μήνες, από 21 Ιανουαρίου  έως  5 Ιουλίου

Ημέρα & ώρες:  από Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019 και κάθε Δευτέρα  19:00 – 22:00

Τόπος Διεξαγωγής: εργαστήρι θεάτρου Καταπactή, Λ. Κορομηλά 19 – Ν. Κόσμος

Meet the trainer: Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019, 19:00-20:00

Κόστος εργαστηρίου:300 ευρώ 

Τρόπος καταβολής: 50% με την εγγραφή και εξόφληση μέχρι και την 4η συνάντηση (11/2/2019)

Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής: 2168096448 – info@katapacti.gr

Πες μου το θέατρο να σου πω την ιστορία του: “Θέατρο του Νέου Κόσμου”

            

Η Κρυσταλλένια Περάτη γράφει για ιστορικά θέατρα της Αθήνας, την ατμόσφαιρα και την ιστορία τους

Αν κάποιος θέλει να μάθει λεπτομέρειες για την ιστορία του θεάτρου του νέου κόσμου δεν έχει παρά να ανατρέξει στο διαδίκτυο. Δεν έχω σκοπό να αναπαράγω όσα διάβασα αλλά να πω για αυτά που με έκαναν να τα αναζητήσω. Και αυτό είναι η εμπειρία που είχα πηγαίνοντας εκεί.

Ξεκίνησα να δω μία παράσταση. Κατέβηκα στάση Συγγρού φιξ και έβαλα περπατητό τζι-πι-ες. Πέρασα από την γωνία Αντισθένους και Θάρυπου, πολλές φορές και άρχισα να πιστεύω ότι πάω να βρω ένα θέατρο φάντασμα. Θυμάμαι να πεισμώνω και να λέω δεν μπορεί, αυτό το ρημάδι δεν κάνει ποτέ λάθος.Αποφάσισα να περπατήσω λίγο παρακάτω την Αντισθένους για να ανακαλύψω την ξύλινη πόρτα και το μικρό ασβεστωμένο παράθυρο του ταμία.

«Εδώ είμαστε».

Η μικρή αυλή ήταν ήδη γεμάτη από τους υποψήφιους θεατές οι οποίοι περιφέρονταν στα πέτρινα καθίσματα σαν τις μαζώξεις στην αυλή της εκκλησίας του χωριού.

Άρχισα να παρατηρώ. Τι ελληνικές ταινίες μου ήρθαν στο μυαλό, τι κυρίες με μαντήλια στο κεφάλι να σκουπίζουν με αχυρένιες σκούπες, τι παρατημένα σκουριασμένα ποδήλατα με σκισμένες σέλες . μπήκα σε μια ρομαντική χρονομηχανή όπου συνάμα δεν υπήρχε τίποτα φλύαρο τίποτα περιττό.

Πώς να το πω, ένιωσα ευπρόσδεκτη. Αυτή η αμεσότητα που αποπνέεται από τον χώρο και μέσα από την ζεστασιά της πετράς ακόμη…Δεν μπόρεσα παρά να αισθανθώ οικεία. Σαν διάλειμμα από οικογενειακό τραπέζι. Εκεί, μεταξύ φαγητού και γλυκού.

Τρίτο κουδούνι και μεταφέρθηκα μέσα από ένα ζεστό φουαγέ στην αίθουσα της παράστασης.

Η σκηνή είναι στημένη με τέτοιο τρόπο ώστε ο θεατής να μην είναι μακριά και αποξενωμένος , οπότε με κέρδισε ολότελα. Η παράσταση, «Αστερισμοί» του Νικ Πέιν με την Στεφανία Γουλιώτη και τον Μάκη Παπαδημητρίου, αποκάλυψη. Σκοτεινή και συνάμα τρυφερή. Θυμάμαι ότι για πρώτη φορά δεν ενοχλήθηκα από τις φλύαρες κυρίες που κατά την παράσταση, μάλλον εντυπωσιασμένες παρά αγενής, μίλούσαν για τις παλιές αποθήκες του φιξ.

«Εδώ είμαστε».

Ώστε ο χώρος ήταν παλιότερα παλιές ζυθαποθήκες του Φιξ. Για σκέψου.

Ομολογώ πως κάνοντας την σύντομη διαδρομή προς την έξοδο αυτή την φορά δεν ήθελα να περάσω πέρα από την ξύλινη πόρτα. Η παράσταση αλλά και ο χώρος είχαν πετύχει τον σκοπό τους.

Περπάτησα μέχρι την στάση Μετρό φιξ. Ώστε ο χώρος ήταν παλιότερα παλιές ζυθαποθήκες του Φιξ. Για σκέψου.

Έπρεπε να ομολογήσω. Ο ιδιοκτήτης, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, είχε σεβαστεί τον χώρο και είχε επιτύχει να εμφυσήσει έναν καινούργιο χαρακτήρα με σκοπό ίσως, να συνεχίσει να γράφει ιστορία.

Ένα ρομαντικό ατόπημα μα φανερά δύσκολα υλοποιήσιμο. Ένας χώρος σαν την ζυθοποιία έχει περάσει σε χεριά που τον σέβονται ακόμα και αν δεν τον συνέδεε ποτέ κάτι με το ίδιο το θέατρο ή έστω κάτι καλλιτεχνικό. Αφορούσε όμως κάτι γοητευτικά ιστορικό.

Εννοείται πως άρτι αφιχθείσα σπίτι, ο υπολογιστής πήρε φωτιά.

Έμαθα λοιπόν πως οι πρώτες παραστάσεις έγιναν στην αυλή πριν καν ολοκληρωθεί η αναπαλαίωση του χώρου. Οι παραστάσεις αυτές ήταν ο «Κοινός λόγος» της Έλλης Παπαδημητρίου και η «Βρωμιά» του Ρόμπερτ Σνάιντερ.

Κοινός Λόγος

Έκτοτε έχω γίνει σχεδόν θαμώνας. Βέβαια εκεί ακόμα δεν με φωνάζουν με το μικρό μου όνομα αλλά εγώ νιώθω σαν το σπίτι μου. Το Θέατρο του Νέου Κόσμου ένα θέατρο ταπεινής καταγωγής με ανησυχίες και βαθιά κοινωνικές ευαισθησίες. Μας έχει (καλό)μάθει στις δυνατές παρουσίες και σε παραστάσεις που σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο. Σε έναν μοναδικό χώρο μόνο κάτι μοναδικό μπορεί να γίνει.Είναι ολοφάνερο ότι η φρέσκια ματιά έχει σκοπό να εμπιστευθεί και να αναδείξει νέους καλλιτέχνες με σεβασμό στο νέο ελληνικό θέατρο. Αισθάνομαι όμως ότι πάνω απ’ όλα υπάρχει σεβασμός στον θεατή.

Περλιμπλίν και Μπελίσα
Πέτρες στις τσέπες τους

Με δύναμη από την Κηφισιά

Η Καταπactή γιόρτασε τα πρώτα της γενέθλια

Η Καταπactή έκλεισε 1 χρόνο λειτουργίας του καινούριου της χώρου και το γιόρτασε με ένα μεγάλο πάρτυ!

Το εργαστήρι θεάτρου «Καταπαcτή» γιόρτασε τη συμπλήρωση του πρώτου χρόνου δημιουργίας του με  ένα μεγάλο πάρτυ στον χώρο της, το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018.

Ο εμπνευστής του χώρου Σωτήρης Δούβρης και οι μαθητές του εργαστηρίου υποδέχτηκαν φίλους καθώς και ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου προκειμένου να γιορτάσουν μαζί μια χρονιά δημιουργίας, καλλιτεχνικής αναζήτησης και ομαδικής-ατομικής δραστηριότητας, αλλά και για να ανταλλάξουν ευχές για μια νέα θεατρική, δημιουργική  σεζόν.

Η βραδιά εξελίχθηκε  ευχάριστα με τους καλεσμένους ν’ απολαμβάνουν τις μαγικές μελωδίες της ερμηνεύτριας του τσέλου, Ηλιάνας Κορέτση, και του κιθαριστή-τραγουδιστή Θοδωρή Σμπιλή.

Μεταξύ άλλων το παρόν έδωσαν οι :  Θανάσης Κουρλαμπάς (και συμπρωταγωνιστής του Σ. Δούβρη στην παράσταση «12 Ένορκοι»), Νίκος Κουφάκης και Μελισσάνθη Ρεγκούκου (συμπρωταγωνιστές του Σ.Δούβρη στην παράσταση «Ο αντρειωμένος»), ο ηθοποιός Στέφανος Κοσμίδης, η ηθοποιός Κατερίνα Κωνσταντέλου και ο  σκηνογράφος David Negrin,  ο Δημήτρης Κοκκινάκης (ιδρυτής Impact Hub Athens) καθώς και πολλοί από τους μαθητές της «Καταπαcτής»

Στην επιτυχία της βραδιάς συνέβαλαν καθοριστικά οι χορηγοί της,  με την Pizza Fun να προσφέρει γευστικές πίτσες και το γνωστό bar της Κυψέλης “It’s a βίλατζ” να κερνάει ζεστό και μυρωδάτο Gluhwein αλλά και δροσιστικές μπύρες!

Φωτογραφίες: Ορέστης Ροβάκης

Σωτήρης Δούβρης – Θανάσης Κουρλαμπάς

Νίκος Κουφάκης – Σωτήρης Δούβρης – Μελισσάνθη Ρεγκούκου

Σωτήρης Δούβρης – Στέφανος Κοσμίδης

Αναστάσης Κοκουγιάννης – Δημήτρης Κοκκινάκης – Ειρήνη Θεοδοσιάδου

Σωτήρης Δούβρης – Κατερίνα Κωνσταντέλλου – David Negrin

Μάθημα γνωριμίας για το εργαστήρι ερασιτεχνικού θεάτρου

Δεύτερο δωρεάν μάθημα γνωριμίας για το εργαστήρι ερασιτεχνικού θεάτρου της Καταπactής με τον Σωτήρη Δούβρη, στις 22/9, 20:00-21:00!

 

Η Καταπactή διοργανώνει το δεύτερο, κατά σειρά, δωρεάν μάθημα γνωριμίας για το καινούριο τμήμα του εργαστηρίου ερασιτεχνικού θεάτρου, αφού οι συμμετοχές για το πρώτο στις 15/9 έχουν συμπληρωθεί.

Το εργαστήρι ερασιτεχνικού θεάτρου είναι μια σειρά μαθημάτων, που δεν έχει σαν στόχο μόνο να ανεβάσει μια παράσταση, όπως κάνουν ήδη πολλές ερασιτεχνικές ομάδες άλλωστε. Πρωταρχικός στόχος είναι η εκπαίδευση του ερασιτέχνη ηθοποιού. Όπως σε όλα τα καλλιτεχνικά χόμπυ, έτσι και στο θέατρο πρέπει να αποκτήσεις μια βασική τεχνική πριν ανέβεις πάνω στη σκηνή για να ερμηνεύσεις έναν θεατρικό χαρακτήρα.

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν ασκήσεις υποκριτικής και σωματικού θεάτρου, διαχείρισης συναισθημάτων και σωματοποίησης του, αγωγή λόγου και φωνής αλλά και ανάλυση θεατρικού κειμένου και χαρακτήρα. Στο τέλος της χρονιάς, χρησιμοποιώντας την τεχνική κατάρτιση που κατέκτησαν μέσα στη χρονιά, οι συμμετέχοντες ερμηνεύουν τη δική τους ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση και την παρουσιάζουν στο κοινό, σε κάποιο θέατρο της Αθήνας!

Στο μάθημα γνωριμίας, ο καθένας έχει την ευκαιρία, χωρίς κόστος,  να πάρει μια γεύση των μαθημάτων που θα διεξαχθούν μέσα στη χρονιά. Μία ώρα γεμάτη με σωματικές και υποκριτικές ασκήσεις που βοηθούν το συμμετέχοντα να διαχειριστεί και να βελτιώσει τα εκφραστικά του μέσα, αλλά και να διευρύνει τους ορίζοντες και τη φαντασία του!

Σας περιμένουμε!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Εργαστήρι θεάτρου Καταπactή

Λάμπρου Κορομηλά 19 – Νέος Κόσμος

2168096448

info@katapacti.gr

Ο Σωτήρης παρουσιάζει την “Καταπακτή” (συνέντευξη)

Συνέντευξη στον Αντρέα Κατωπόδη για το Happy week

Ο Πατρινός ηθοποιός κάνει το όνειρό του πραγματικότητα στήνοντας ένα διαφορετικό θεατρικό εργαστήρι.
Ο Σωτήρης Δούβρης ανήκει στους «δικούς μας» ανθρώπους όπως και να το δει κανείς. Τον νιώθουμε οικείο όσοι έστω και λίγο έχουμε μιλήσει μαζί του, ενώ και μόνο τηλεοπτικά ή θεατρικά να τον έχει συναντήσει κάποιος, το αποτύπωμα είναι μόνιμο. Για όποιον ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια έχει ζήσει ή εργαστεί στην Πάτρα σε κάποιο ΜΜΕ ή χώρο πολιτισμού, ο Σωτήρης είναι ένας από τους λίγους «δικούς μας» που με ποιοτική δουλειά και στηριζόμενος στις δικές του δυνάμεις και επιλογές, έκανε το βήμα προς την Αθήνα και συνεχίζει να εκπλήσει ευχάριστα με κάθε νέο project του. Τον συναντήσαμε στον Νέο (του) Κόσμο στην Αθήνα και μας αποκάλυψε την Καταπακτή… ή ορθότερα «Καταπactη» η οποία πιθανότατα είναι το καλύτερο του project έως τώρα. Οι ερωτήσεις είναι ενδεικτικές από όσα θα μπορούσε κάποιος να μάθει για το χώρο, τους στόχους του και τον ίδιο. Από κοντά κάποιος μαθαίνει πολλά περισσότερα.

Λοιπόν, Σωτήρη, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τι είναι η καταπακτή; Γιατί την είπαμε έτσι;

Η Καταπactή είναι ο χώρος που πάντα ονειρευόμουν, από τότε που ξεκίνησα να ασχολούμαι με το επάγγελμα του ηθοποιού. Πρόκειται για ένα θεατρικό εργαστήρι που έστησα με πολύ κόπο και μεράκι στο Νέο Κόσμο, στην οδό Λάμπρου Κορομηλά 19. Συγκεκριμένα πρόκειται για εργαστήρι θεάτρου όπου ο κάθε ερασιτέχνης μπορεί να γνωρίσει τη θεατρική τέχνη απ’ όλες τις πλευρές, φτάνοντας στον τελικό μεγάλο στόχο που είναι η παρουσίαση παράστασης στο κοινό. Παράλληλα όμως, διοργανώνονται και σεμινάρια για επαγγελματίες ηθοποιούς που θέλουν να εξελίξουν τα εκφραστικά τους μέσα και την τεχνική τους. Ήδη έχουν διοργανωθεί δύο σεμινάρια φωνητικής και τώρα είμαστε στο στάδιο προετοιμασίας εργαστηρίου υποκριτικής αρχαίου δράματος!

Όταν σκεφτόμουν το όνομα που θα δώσω στον χώρο, έψαχνα για κάτι που θα αντικατοπτρίζει όλο το μυστήριο που περιβάλλει την τέχνη του ηθοποιού. Κάτι που να κάνει σαφές ότι η δουλειά που γίνεται στον χώρο αυτόν, δεν έχει να κάνει με την επιφάνεια της υποκριτικής αλλά με το βάθος της. Η καταπακτή ήταν βασικό στοιχείο των αρχαίων θεάτρων. Ήταν ένας κρυφός μηχανισμός που χρησίμευε συνήθως, για να κατεβαίνουν οι χαρακτήρες του έργου στον “κάτω κόσμο” ή να βγαίνουν από αυτόν Μια πολύ καλή μου φίλη, όταν άκουσε την ιδέα μου για το όνομα, ανακάλυψε και το act μέσα σε αυτό. Τέλος, όταν είδα τον συγκεκριμένο χώρο στον Νέο Κόσμο, με τα 2 τεράστια παράθυρα κοντά στην οροφή, μου έφυγε και η τελευταία αμφιβολία! Κοίταξα ψηλά και σκέφτηκα «Μπήκα στην Καταπactή!»

 

Πως ξεκίνησε ως ιδεα;

Έχω ιδιαίτερη αγάπη στο ερασιτεχνικό θέατρο, μιας και ήμουν κι εγώ ερασιτέχνης στην Πάτρα, πριν έρθω στην Αθήνα για να φοιτήσω στη δραματική. Θεωρώ το θέατρο πολύ δημιουργική ενασχόληση και θαυμάζω πολύ τους ανθρώπους που θυσιάζουν τον λίγο ελεύθερο τους χρόνο για να μάθουν έναν ρόλο και να παίξουν σε μια παράσταση. Σκέφτηκα λοιπόν, να φτιάξω μια σειρά μαθημάτων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των ερασιτεχνών, που δεν μπορούν να διαθέσουν πάρα πολύ χρόνο από τη ζωή τους, έτσι ώστε να αναπτύξουν μια υποκριτική τεχνική. Έχουν όμως τη θέληση να κάνουν κάτι διαφορετικό, δημιουργικό και συγχρόνως ωφέλιμο για τον εαυτό τους. Πέντε χρόνια πριν ξεκίνησα να διδάσκω σε μια σχολή εικαστικών τεχνών που αποφάσισε να εισάγει και το μάθημα του θεάτρου στο πρόγραμμα της. Φέτος, που ωρίμασαν οι συνθήκες αποφάσισα να κάνω το βήμα και να φτιάξω το δικό μου χώρο.

Σε ποιον απευθύνεται;

Η Καταπactή απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο, ανεξαρτήτου ηλικίας που τον γεμίζει να προκαλεί σκέψεις και συναισθήματα στους γύρω του. Απευθύνεται σε αυτούς που δεν θεωρούν τη σκέψη κούραση, αλλά ανάσα, που τους δίνει τη δύναμη να αντιμετωπίσει την τρέλα που ζουν στην καθημερινότητά τους. Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν μέσα από ένα χόμπι να κάνουν ένα ταξίδι αρχικά εσωτερικό, που στην πορεία θα εξωτερικευθεί μέσα από έναν ρόλο σε μια παράσταση. Σίγουρα δεν απευθύνεται σε αυτούς (και είναι πολλοί) που δηλώνουν: «Έχω πολλά στο μυαλό μου, δεν θέλω να σκέφτομαι στον ελεύθερο μου χρόνο. Προτιμώ να κάτσω στην τηλεόραση, να βλέπω και να μην σκέφτομαι τίποτα»


Τι στόχο έχει;

Να μεταδώσει σε όσους περισσότερους μπορεί την αγάπη για το θέατρο.

Να προσφέρει σε επαγγελματίες ηθοποιούς όσα περισσότερα εφόδια μπορεί, μιας και ο κόσμος του θεάτρου έχει γίνει πια ιδιαίτερα περίπλοκος και δεν αρκούν μόνο οι γνώσεις που παίρνεις από μια σχολή.

Να μεταδώσει το αίσθημα της αλληλεγγύης. Ακλόνητη πεποίθηση μας στην καταπactή, είναι ότι οι ερασιτέχνες δεν έχουν το δικαίωμα να αξιώνουν χρηματικό αντίτιμο για μια δουλειά που την κάνουν στον ελεύθερο τους χρόνο σαν χόμπι. Επειδή όμως θεωρούμε κρίμα να συγκεντρώνουμε τόσο κόσμο στις παραστάσεις μας και να μην τους παρακινούμε να συμμετάσχουν σε κάποια κοινωνική δράση, κάθε χρόνο στις τελικές μας παραστάσεις συγκεντρώνουμε τρόφιμα, φάρμακα, ρούχα κ.α. για κάποιον. Φέτος, για παράδειγμα, αντί εισιτηρίου, συγκεντρώνουμε τρόφιμα και φάρμακα για την «Λέσχη Αλληλεγγύης – κοινωνικό φαρμακείο Νέου Κόσμου» και για το «Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Παλαιού Φαλήρου»


Τι κάνει τωρα; στο μελλον;

Διοργανώνουμε το τρίτο κατά σειρά σεμινάριο που απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς. Πρόκειται για το Εργαστήρι Υποκριτικής Αρχαίου Δράματος και το διδάσκει ο Παντελής Παπαδόπουλος, ένας εξαίρετος δάσκαλος, σκηνοθέτης και φυσικά ηθοποιός. Μέσα από τις τεχνικές που έχει αναπτύξει με την, τεράστια πραγματικά εμπειρία του, έχει φτιάξει μια σειρά μαθημάτων που πραγματικά δεν πρέπει να χάσει κανένας ηθοποιός που θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με το αρχαίο δράμα.

Τα τμήματα των ερασιτεχνών που διδάσκω εγώ βρίσκονται λίγο πριν την παρουσίαση του #theloveproject2018finalcut, το οποίο θα παρουσιαστεί σε δύο Σαββατοκύριακα και περιλαμβάνει τρία έργα: Το «Μια όμορφη… Βασίλισσα», το «Ντέστινυ» και τον «Ματωμένο Γάμο».


Γνωριμία ή σύμπτωση ή συγκίνηση με κάποιο πρόσωπο που θα κάνει γκελ σε όποιον το διαβάσει;

Είμαι πολύ χαρούμενος που μπορώ και φιλοξενώ σεμινάρια με αγαπημένους μου ανθρώπους του θεάτρου.

Τα σεμινάρια φωνητικής, διδάχθηκαν από την αγαπημένη μου δασκάλα στη σχολή, Μάρω Θεοδωράκη. Μια καλλιτέχνης με τεραστιες γνώσεις, εμπειρία και ειλικρινή αγάπη για το θέατρο.

Το Εργαστήρι Υποκριτικής Αρχαίου Δράματος το διδάσκει ο Παντελής Παπαδόπουλος, σκηνοθέτης στην τελευταία μου θεατρική δουλειά, στην παράσταση «Ο Αντρειωμένος» στο θέατρο Αλκμήνη. Ένας άνθρωπος με τεράστια γνώση και εμπειρία, που τα 24 από τα καλοκαίρια της ζωής του τα έχει περάσει στην Επίδαυρο παίζοντας αρχαίο δράμα.

Ο Κώστας Βουτσάς, ο πιο αγαπημένος κωμικός ηθοποιός της Ελλάδας, που είχα την τύχη να συνεργαστώ μαζί του στο «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε καλοκαιρινή περιοδεία, επέλεξε την Καταπactή για να κάνει πρόβες της φετινής του παράστασης.

 

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι παραστάσεις του #theloveroject2018

Το #theloveproject2018 – final cut ανήκει πια στο θεατρικό παρελθόν της Καταπactής! Πρόκειται για τη θεματική που απασχόλησε το εργαστήρι ερασιτεχνικού θεάτρου την περασμένη χρονιά και παρουσιάστηκε σε δύο διήμερα παραστάσεων. 16 και 17 Ιουνίου η Καταπactή μετατράπηκε σε θεατρική σκηνή για να φιλοξενήσει το «Μια όμορφη… Βασίλισσα», ένα έργο σκληρό αλλά και με αρκετές δόσεις μαύρου χιούμορ. Η ιστορία του φωτίζει την προβληματική σχέση μιας μάνας με τη μεσήλικη κόρη της και πως αυτή επιδεινώνεται όταν η κόρη γνωρίζει επιτέλους τον έρωτα. Το έργο παρουσιάστηκε από το νεότερο τμήμα του εργαστηρίου, που ξεκίνησε μαθήματα τον Ιανουάριο του 2018!

23 και 24 Ιουνίου στον πολυχώρο του δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου ανέβηκαν το «Ντέστινυ» και «Ματωμένος Γάμος»  των Δήμου και Lorca αντίστοιχα. Δύο έργα, το ένα σύγχρονο το άλλο κλασσικό πια, που δείχνουν πως ο Έρωτας διαχρονικά αφήνει ανεξίτηλο το σημάδι του στις ψυχές των ανθρώπων.

 

Στο «Ντέστινυ», που παρουσιάστηκε από το τμήμα που ξεκίνησε μαθήματα τον  Οκτώβριο του 17, παρακολουθήσαμε την ιστορία δύο γυναικών, στην αιχμηρή ηλικία των 30 και κάτι, απελπισμένες χωρίς να το ξέρουν, πεισματικά προσηλωμένων στην επιθυμία τους να αυτοπροσδιοριστούν, στην ανάγκη τους να αγαπηθούν. Χωρίς να ξέρουν τον τρόπο. Ένας εραστής με παραπλανητική ταυτότητα δίνει την αφορμή για αυτοσκηνοθεσίες σε μια κωμωδία παρεξηγήσεων χωρίς τέλος, – ή καλύτερα, με ένα τέλος μετέωρο-εισαγωγή σε μια καινούργια μοναξιά.

Ο «Ματωμένος Γάμος», παραστάθηκε από τους παλαιότερους μαθητές του εργαστηρίου μας, κάποιοι εκ των οποίων έκλεισαν την πέμπτη τους χρονιά! Το δράμα του Λόρκα ξεκινά με τον αρραβώνα του νέου και της νέας. Ένα σύννεφο όμως απειλεί την χαρά του γάμου που θα επακολουθήσει. Η νύφη είναι ακόμη ερωτευμένη με τον Leonardo, την οικογένεια του οποίου χωρίζει αίμα με την οικογένεια του γαμπρού. Οι Felix έχουν σκοτώσει τον πατέρα και τον αδελφό του. Την απειλή του αίματος που πλανιέται γύρω από τη γαμήλια ατμόσφαιρα την συλλαμβάνει η μάνα του γαμπρού. Το πρωί του γάμου ο Leonardo επισκέπτεται την νύφη. Όλοι ακολουθούν το δρόμο που χαράζει ο θάνατος.

Οι πάνω από εξακόσιοι θεατές, που καταχειροκρότησαν τους ηθοποιούς και τους συντελεστές, συμμετείχαν πολύ ενεργά και στην κοινωνική δράση της Καταπactής. Έτσι, αντί για εισιτήριο, κάθε θεατής συνεισέφερε τρόφιμα και φάρμακα, με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί μια πολύ μεγάλη ποσότητα των δύο ειδών που προφέρθηκαν για την ενίσχυση της «Λέσχης αλληλεγγύης – κοινωνικό φαρμακείο Νέου Κόσμου» και του «Κοινωνικού παντοπωλείου του δήμου Παλαιού Φαλήρου».

 

 

 

Επισκεφθειτε μας

Λάμπρου Κορομηλά 19, 11745 –  Νέος Κόσμος.

Contact

E: info@katapacti.gr
P: 216 80 96 448

Connect

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google