mo

σεμινάριο υποκριτικής με τον Σωτήρη Δούβρη
Τι είναι ο ρόλος;

Ρόλος είναι ένα πλάσμα άγνωστο, που ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν με εμάς και περιμένει να εισέλθει στο σώμα μας όταν θα βρεθούμε σε κάποια δημιουργική έκσταση;

Ή μήπως είναι το σύνολο των συμπεριφορών, των παρορμήσεων και του τρόπου που τις διαχειρίζεται;

Μήπως τελικά ο ρόλος είναι ο τρόπος αντίδρασης στα ερεθίσματα;

Έχοντας αυτά κατά νου, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται σε μια τεχνική αποσύνθεσης του ρόλου μέσα από το γραπτό κείμενο και ανασύνθεσης του στη σκηνή. Με απλό και κατανοητό τρόπο μαθαίνουν να διαβάζουν το γραπτό θεατρικό κείμενο και από αυτό να εξάγουν όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που θα τους χρειαστούν για να συνθέσουν πάνω τους τον ρόλο, αλλά και για να κεντρίσουν τη δημιουργική τους φαντασία έτσι ώστε να φτάσουν σε μια πολυεπίπεδη και στιβαρή υποκριτική ερμηνεία.

Μερικά από τα εργαλεία που θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε:

-Πώς γίνεται η υποκριτική ανάλυση ενός θεατρικού κειμένου;

Συνήθως στην ανάλυση κειμένου έχουμε μάθει να ανιχνεύουμε την οπτική του συγγραφέα, έτσι ώστε να καταλάβουμε τι θέλει να πει με το έργο του συνολικά. Η υποκριτική ανάλυση ενός έργου εστιάζει στον χαρακτήρα και στο τι θέλει να πετύχει ο ίδιος με τις δράσεις του.

-Πώς τα εμπόδια λειτουργούν ως κινητήριος δύναμη της ερμηνείας;

Όταν προσπαθείς να πετύχεις κάτι και το καταφέρεις χωρίς κανένα εμπόδιο, καταβάλλεις ελάχιστη προσπάθεια. Τα θεατρικά έργα αποτελούνται κατά βάση από συγκρούσεις, οι οποίες προκύπτουν από την αντίθεση των στόχων των ηρώων τους. Η προσπάθεια που καταβάλλεται από τον ήρωα να υπερπηδήσει αυτά τα εμπόδια είναι που του δίνει την σκηνική ενέργεια που χρειάζεται για να αιχμαλωτιστεί το ενδιαφέρον του θεατή.

-Πώς χρησιμοποιούνται τα ρήματα;

Τα ρήματα που χρησιμοποιούν οι χαρακτήρες έχουν μια κρυμμένη δράση που είτε εκτελείται σκηνικά, είτε καταπιέζεται και δεν εκτελείται, αλλά δημιουργεί μια ενέργεια που εξωτερικεύεται με διαφορετικό τρόπο.

-Τι είναι η παρόρμηση και πότε αντιστεκόμαστε ή την αφήνουμε να μας παρασύρει;

Ο χαρακτήρας θέλει να πετύχει ορισμένους στόχους, αλλά αυτά που νιώθει δεν τον βοηθούν να το καταφέρει. Πώς ελέγχονται αυτές οι παρορμήσεις και πότε γίνονται εμπόδια;

Το σεμινάριο χωρίζεται σε δύο στάδια, το θεωρητικό και το πρακτικό.

Στο θεωρητικό κομμάτι εξηγείται ο τρόπος σκέψης της μεθόδου και το ζητούμενο κάθε εργαλείου.

Στο πρακτικό κομμάτι βάζουμε σε εφαρμογή τα εργαλεία και βλέπουμε πώς λειτουργούν σε ρόλους του παγκόσμιου ρεπερτορίου.

κατα τη διαρκεια του σεμιναριου θα δουλευτουν σκηνεσ απο τα εργα

του Tennessee Williams
 “ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ” ΚΑΙ “ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ”

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 18 ώρες (κατανεμημένες σε 6 τρίωρες συναντήσεις)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ: 10/7/2023, 12/7/2023, 13/7/2023, 17/7/2023, 19/7/2023, 20/7/2023

ΩΡΕΣ: 19:30-22:30

ΧΩΡΟΣ: Εργαστήρι θεάτρου Καταπactή (Κορομηλά 19 – Αθήνα / Ν. Κόσμος)

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 130€

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 2168096448, info@katapacti.gr

*Το σεμινάριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σπουδαστές αλλά και σε όσους ασχολούνται ενεργά με την τέχνη της υποκριτικής

επικοινωνησε μΑΖΙ ΜΑΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΩΤΗΡΗ ΔΟΥΒΡΗ

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Απόφοιτος της Ανώτερης σχολής δραματικής τέχνης Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια του Ανδρέα Μανωλικάκη με θέμα ‘Ανάλυση θεατρικού κειμένου και εφαρμογή στην θεατρική πρακτική και εκπαίδευση’, της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με θέμα ‘θεατρικές ειδικότητες: ρόλοι – επαγγελματίες και σωματική έκφραση’ και ‘σώμα και σκηνική πρακτική’ και musical με τη μέθοδο P.M.T.P. (Professional Musical Theater Performance).

Θέατρο: «Trans-port» της Ειρήνης Δερμιτζάκη σε σκηνοθεσία Δ. Καρατζιά, Vault theater plus (2022-23), «Εlizadeth» του Χάρη Ρώμα σε διασκευή-σκηνοθεσία Δ. Καρατζία, Vault theater plus (2022-23), «12 ένορκοι», του Reginald Rose, σκηνοθ. Κ. Νικολαΐδη, θέατρο ‘Αλκμήνη’ (2018-19-20), «Ο Αντρειωμένος», των Hall-Middlemass, σκηνοθ. Π.Παπαδόπουλος, θέατρο ‘Αλκμήνη’ (2018-19), «Οφσάιντ», του Sergi Belbel, σκηνοθ. Σ. Καραγιάννη, ‘Θεσσαλικό θέατρο’ (2016-17), «Το παιχνίδι των Κράουζερ», της ομάδας ‘Εμείς’, σκηνοθ. Χ. Θάνος, θέατρο ´Fabrika Athens´ (2015-16),«Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα)», Adam LongReed Martin, Austin Tichenor, σκηνοθ. Α. Καραγιαννοπούλου, θέατρο ´Βικτώρια ´ (2014-15), θέατρο ‘Δημήτρης Χορν’ (2015-16), «Love kills», Murray Schisgal, σκηνοθ. Θ. Τσαλταμπάσης, θέατρο ‘Βικτώρια’ (2014-15) «Interview», σκηνοθ. Χ. Θάνος, ‘Fabrika Athens (2012-13)’ , πολυχώρος ‘Ανάδυση 2013-14’, θέατρο Βικτώρια 2015-16, Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη, Μουσική Γ. Βούκανος, σκηνοθ. Ι. Σακελλαροπούλου, ‘Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2013)’, Περιοδεία καλοκαίρι 2013 (σκηνοθ. Β. Δούκα). «Οντισιόν» του Αντώνη Παπαδόπουλου, σκηνοθ. Σ. Δούβρης, ‘Τσάι στη Σαχάρα’ (2012-13) «Δύσκολος» του Μενάνδρου, σκηνοθ. Φ.Δίπλας, ‘Δημοτικό θέατρο Πάτρας – Απόλλων’ Βιομηχανική – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας (Καλοκαίρι 2012) «La Lupa» του Giovanni Verga, σκηνοθ. Σ. Τσόγκας, θέατρο ‘Πρόβα’ (2011-12) «Δωμάτιο 101» βασισμένο στο ‘Tape’ του Stephen Belber, σκηνοθ. Σ. Δούβρης, θέατρο ‘Ειλισσός’- Αθήνα και θέατρο ‘Λιθογραφείον’ – Πάτρα (2010) «Otherside» του Dejan Dukovski, σκηνοθ. Μ. Γερμανού – Η. Ελληνικιώτη, Booze Cooperativa (2009) «Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω», σκηνοθ. Σ. Δούβρης, Obi Uptown (2009) «Για κανέναν πάνω δεν είναι εύκολα κάτω» του Χ. Θάνου, σκηνοθ. Χ. Θάνος, θέατρο Βαφείο (2008-09) «Η Κούλα η κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι» του Ε.Τριβιζά, σκηνοθ. Κ.Φαρμασώνης, Θέατρο ‘ΗΒΗ’ (2008-09) , Περιοδεία καλοκαίρι 2009 «ESCAPE 2» του Ν.Βεντουράτου, Musical, σκηνοθ. Wendy Gibbins -Σία Κοσκινά, Θέατρο ‘Broadway’ (2008-09) «Αλοΐδες» του Γ.Χατζηδάκη, σκηνοθ. Γ.Χατζηδάκης ( Περιοδεία Καλοκαίρι 2008) «ESCAPE» του Ν.Βεντουράτου, Musical, σκηνοθ. Σ.Κοσκινά, Β.Λαζαρίδης, Θέατρο ‘Βρετάνια’(2007-08) («Λίγο up Όλα, αναδρομή στην επιθεώρηση»,σκηνοθ. Γ.Καλατζόπουλος ( Ημέρα του Ηθοποιού 2007), Θέατρο ‘Παλλάς’«Τομ Σόγερ» του Μαρκ Τουαίην, παιδικό, σκηνοθ. Σ. Κολιαβασίλης, Δημοτικό Θέατρο Μαρκόπουλου – ‘Περίακτοι’(2007-08)

Τηλεόραση: «IQ160» – STAR, σκηνοθ. Π. Ανδρακάκος, «Ήλιος» – ΑΝΤ1, σκηνοθ. Β. Μανώλη, «Πέτα τη Φριτέζα» – ΑΝΤ1, σκηνοθ. Α. Πανταζούδης, «Επιστροφή» – ΑΝΤ1, σκηνοθ. Α. Πανταζούδης , «Έγκλημα και Πάθος (Νο8-Μουχλιασμένο χρήμα)» – ΑΝΤ1, σκηνοθ. Δ. Αρβανίτης, «Δικάιωση» – MEGA, σκηνοθ. Δ. Αρβανίτης, «Πίσω στο σπίτι» – MEGA, σκηνοθ. Π. Ανδρακάκος ,«Το Νησί » – MEGA, σκηνοθ. Θ. Παπαδουλάκης , « The Flatmates » – διαδικτυακή σειρά, « Φίλα το βάτραχό σου » – ΑΝΤ1, σκηνοθ. Π. Κούτρας, « Μαύρα μεσάνυχτα » – MEGA, σκηνοθ. Π. Κοκκινόπουλος, « Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα (Γράμμα σε ταξί) » – ALPHA, σκηνοθ. Ν. Κρητικός, « Αληθινοι έρωτες (Τυχαία συνάντηση) » –ALPHA, σκηνοθ. Β.Σεϊτανίδης

Κινηματογράφος: «ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ 12» του Θανάση Τσαλταμπάση, σκηνοθ. Θ. Τσαλταμπάσης, « ΙΜΑΝΤΑΣ » , μικρού μήκους του Δ. Γιαμλόγλου, σκηνοθ. Δ. Γιαμλόγλου

Διδακτική εμπειρία – σκηνοθεσία: Από το 2013 έχει ιδρύσει το Εργαστήρι Καταπactή όπου διδάσκει και σκηνοθετεί. Είναι εκπαιδευτής υποκριτικής – αυτοσχεδιασμού στο “open days” (προσομοίωση δραματικής σχολής για μικτή ομάδα), από την “liminal”. Έχει διδάξει σεμινάριο στα μέλη της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πάτρας ‘Υποκριτές’ με τίτλο ‘Προσέγγιση θεατρικού χαρακτήρα σε στάδια. Έχει σκηνοθετήσει και συνθέσει κείμενα για τη συμμετοχή των Υποκριτών στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικών θιάσων ‘Μώμος ο Πατρευς (2012)’, το σατυρικό δεκάλεπτο ‘Καμία Σχέση’, που τιμήθηκε με έπαινο πρωτότυπου θεατρικού κειμένου και με τα βραβεία 1ου ανδρικού και 1ου γυναικείου ρόλου. Έχει σκηνοθετήσει το ‘Μίλα μου σαν τη βροχή κι άσε με ν’ ακούω’ στον πολυχώρο ‘Obi Uptown’ και το ‘Δωμάτιο 101’ στο θέατρο ‘Ειλισσός’ και στο θέατρο ‘Λιθογραφείον’.